Üdvözöljük a

Mezőgazdasági Vízhasználat Információs és Ellenőrzési Keretrendszer (VIZEK)

honlapján!

-

Mezőgazdasági Vízhasználat Információs és Ellenőrzési Keretrendszer (VIZEK)

Szerző: Dera | 2021. december 13.

2022. január 1-től elektronikussá válik a vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárásokon túlmenően valamennyi, a hivatásos katasztrófavédelmi szervnél intézhető hatósági eljárás. A fejlesztés elektronikus ügyintézést biztosít valamennyi ügyfél részére, de meghagyva a hagyományos papíralapú eljárás választásának lehetőségét a természetes személyek számára.

>>>

A papíralapú és e-papír ügyintézést felváltják az elektronikus munkafolyamatok a tűzvédelem, piacfelügyelet, veszélyes üzemek, veszélyes áruszállítás, kritikus infrastruktúra védelem, nukleárisbaleset-elhárítás, polgári védelem szakterületek engedélyezési és hatósági ellenőrzései során, így biztosítva az ügyfelek részére az országosan egységes, szabványos eljárásokat.

Az új szakrendszerek használata a hatósági eljárásokat leegyszerűsíti, lehetővé téve az egykapus hatósági ügyintézést. A fejlesztés eredményeként a kapcsolódó fizetési kötelezettségek is néhány kattintással teljesíthetővé válnak. Mindezekkel a hatósági folyamatok idő- és költséghatékonysága nő, az eljárások egyszerűsödnek.

Az új elektronikus szakrendszer 2022. január 1-től érhető el a www.katasztrofavedelem.hu oldalon, ahol a bejelentkezési képernyő bal oldalán található KAÜ azonosítást követően hozzáférhetnek az azonosításhoz kötött ügyintézési lehetőségekhez. A felület jobb oldalán láthatók a belépést nem igénylő funkciók, úgymint az ügyfélportál használatát ismertető felhasználói kézikönyv letölthetősége, a Hirdetmények, mely a BM OKF aktuális hirdetményeinek oldalára vezet át, továbbá az Űrlapok. Azon űrlapok érhetők itt el, melyek kitöltéséhez nincsen szükség KAÜ azonosításra (pl.: azonosítási jelentés, üzemeltetői biztonsági terv, kockázatelemzés).

A vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárások továbbra is a www.vizek.gov.hu oldalon intézhetőek.